نام قصه گوی یزدی در میان برترین قصه گویان ایران درخشید+عکس


یزدفردا "رقیه دوست فاطمی ها، مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ، رتبه ی برگزیده سیزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی کانون، سیزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور قصه گویانی از کشورهای انگلستان، سوئد ، لبنان، تاجيکستان، ولز، قرقيزستان، ايرلند و افغانستان از 22 تا 25 آذر در تهران برگزارشد.
گفتنی است هیات داوران مرحله اول این جشنواره با بررسی 800 قصه که روی لوح های فشرده از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده بود 28 اثر را انتخاب کرد که سمیه اصحاب صحف، رقیه دوست فاطمی ها و فاطمه منتظری نیز منتخبین استان یزد جهت راه یافتن به مرحله نهایی این جشنواره بودند .
براساس همین گزارش در نهایت پس از 3 روز رقابت قصه گویان برتر کشور 5 قصه گو به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی شدند که در این میان نام رقیه دوست فاطمی ها ، مسئول روابط عمومی کانون استان یزد نیز به چشم می خورد .
 وی که با پوشیدن چادر والده ی مرحومش که خود سرشار از قصه و ضرب المثل بود، قصه ی "خوروس گل با قلایی" را با لهجه شیرین یزدی برای مخاطبین ایرانی و خارجی اجرانمود، توانست ضمن در نظر گرفتن ویژگی های بومی و اعتقادی، با ایجاد طنزهای موقعیت در قصه گویی نظر مخاطبین و داوران را به قصه خود جلب نموده و لوح تقدیر ، هدیه و تندیس ویژه جشنواره را دریافت نماید.
 همچنین مهدی رحمانی از اصفهان، حمید رضا مردمی از تهران، گلناز دادلویی از زنجان و تکتم عربان از گیلان نیز سایر قصه گویان برگزیده این جشنواره بودند.













یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا